SB's fans : (klik like ye.tq :D)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 16 September 2011

Aku Sayang Kamu

Nabi SAW bersabda :
“Doanya seorang muslim untuk saudaranya yang tidak bersamanya pasti dikabulkan. Di dekat kepalanya ada malaikat yang menjaganya. Setiap kali ia berdoa untuk kebaikan saudaranya, malaikat itu berkata “Amin”, Dan engkau akan mendapatkan yang serupa.” (Muslim: 48-Kitab adz-Dzikr wad Du’aa’, hlm. 88)
Dalam sebuah hadis qudsi Allah swt berfirman :
“KecintaanKu pasti akan diberikan kepada orang-orang yang saling mencintai keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling mengunjungi keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling memberi keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling menjalin persaudaraan keranaKu” … (Riyadhus Salihin)
salam sekalian pembaca yang disayangi admin, moga kita disayangi Allah jua. maaf dipinta kerana lama sb tak update blog. sangat-sangat sibuk kebelakangan ini. moga dimaafkan. Post kali ni sb tujukan kepada seseorang yang istimewa dalam hidup sb, Miss A.

Ketika aku menyayangimu kerana akidahmu 
Ketika aku meluruskanmu kerana membenci jika kamu terpesong 

Ketika aku mendo'akanmu di belakang mu 

Ketika aku berlapang dada dengan teguranmu 

Ketika aku tersenyum untuk kebahagiaanmu 

Ketika aku menguatkan di saat kamu lemah 

Ketika aku sekuat tenaga tanpa jemu membantumu ..
Ketika sahutan salam menyapa saat kita bertemu 

Ketika aku begitu cepat melupakan kesalahanmu 

Ketika aku membuka lebar-lebar pintu maaf untukmu 

Ketika aku menjaga rahsiamu juga aibmu

Jika aku perlu melepasmu sejauh-jauhnya dariku,
Demi Allah, Tuhanku jua Tuhanmu,
Akan aku lepaskan dengan mengukir senyuman di bibirku,
Tanpa siapa tahu pedih dan siksa jiwaku.

Sahabatmu,
-Salman Bhai-


      





























sb : bercinta kerana Allah =)

No comments: