SB's fans : (klik like ye.tq :D)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, 26 June 2011

buat apa pakai tudung?? tak seksi lah


rasanya tak perlu SB huraikan maksud gambar kat atas ngan panjang lebar.sebab ini bukan perkara yang baru dan bukan SB sahaja yang pernah lihat dengan mata kepala sendiri.

post kali ni bukan SB nak aibkan sape sape. cuma SB rasa ini tanggungjawab SB sebagai umat Islam. kang tak pasal2 nanti kena soal ngan Allah kat akhirat.

lihat dan perhatikan gambar2 kat bawah ni.bukan panduan fesyen tetapi sebagai pengajaran..



-mana sensitiviti kita umat Islam?? adakah tujuan Allah menyuruh kita menutup aurat adalah satu gurauan??


-yang ini sangat2 jelas berlaku.. apa tidaknya, kalau pakai xkan nampak betis sebab kain 'ter'belah kan??
-tak tau kain 'ter'belah' tu ape? 

-da faham??


-T-shirt yang dipakai sangat sendat hingga mengikut bentuk pinggang dan dada Bentuk payudara pun boleh nampak jelas. Apa gunanya bertudung ?
-Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita pakai baju yang lapang dan longgar supaya bentuk pinggang dan payudara mereka tidak kelihatan jelas dilihat oleh lelaki bukan muhrim.



-ini pulak trend zaman sekarang..pakai tudung tapi pakai legging.tak tau sape yang bawak trend bodoh ni. ada orang cakap dari artis bertudung yang femes sekarang ni. xtau la sape.
-inilah masalah masyarakat kita, (Islam khususnya) kita lebih suka menjadikan golongan artis sebagai idola dan panduan hidup kita. bukan Muhammad s.a.w. yang diibaratkan sebagai Quran berjalan.





akhir kata dari SB :-






7 comments:

Cik Rynaa said...

i agree ! btul3 !

:)

adiba ramli said...

haiyooo, zaman sekarang memang macam ni kan?pelik...

wanie m'nJ said...

menutup aurat atau balut aurat??? :O

salman said...

ryna : tq2.. :)

diba : aah..tapi xle nak salahkan pompuan sahaj dalam hal ni.. nape kaum laki yang sptotnya jadik pmmpin x tegor dan nsihat dorang?? kan?? hehe :)

salman said...

wanie : ha?? nape? xpaham ke post atas 2? sori2

arina ahmad said...

sesal dan sedang merenung2 dan sedar

salman said...

syukurlah apabila kita merasa sesal dan takut dengan azab Allah..kerana itu buktinya kita bertaqwa kepadaNya.. :D