SB's fans : (klik like ye.tq :D)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 13 June 2011

Allah, aku rindu....

"ya Allah..kenapa ni..?", hatiku mulakan bicara.

macam ada yang tak kena. nape aku rasa kosong sangat hari ni Allah..?? 

apa yang hilang dari jiwaku Tuhan?? 

tiba2 Kau ingatkan aku tentang pesan ummi tak lama dulu.. 

   **ummi : pergi masjid la sementara ada kesempatan, sementara tak sibuk. kalau Tuhan x izin kita dekat ngan rumah2 Dia macam mane..??

jauhnya jarak... itu yang aku rasa antara kita Allah. maafkan hamba Mu Allah...betol apa yang ummi cakap 
dulu.

   ** "Allah tak uji sume hamba Dia dengan kesusahan. kesenangan harta benda pun ujian Dia tu. Dia nak uji kita lalai tak dengan nikmat yang sementara tu...", kata ummi

jiwaku dah setenang dulu. ruang kepalaku penuh dengan persoalan yang aku sendiri tak tau mana asalnya, apa lagi apa solusinya.
 ~ sape yang aku marahkan?
 ~ kenapa aku sedih??
 ~ apa yang aku kecewakan..???

tapi..semua itu terjawab ketika aku bermunajat(solat Isyak) kepada Mu sebentar tadi...
mata pinjaman Mu mengalirkan air tiba2. hati yang selalu lalai daripada Mu sebak. badanku menggigil. 
mungkin itu air mata terharu dan gembira yang amat kerna aku masih dapat menghadapMu bersama tetamu2 pilihan Mu, Allah.. 

----------------------------------

Allah....,
demi kekuasaan dan sifat Maha Pengasih Mu,
jauh di dalam hati ini..,
masih mengharapkan ridha dan belas Mu,

segala apa yang dilakukan hanya untuk mendekati Mu,
mungkin aku selalu tewas pada godaan dunia,
tapi percayalah aku Allah...,
diri ini jua mengharap cinta agung Mu.

wahai Tuhan Muhammad,
tutupkan hatiku..,
daripada mencintai apa jua yang menjauhkan kita,
semoga dunia dan isinya ini bukan di hatiku...

amin......




No comments: