SB's fans : (klik like ye.tq :D)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 3 August 2011

Ramadhan..bazar dan dosa

salam semua. kelmarin sb ada singgah bazar depan masjid negeri (pahang). saja jalan-jalan jap sebelum azan maghrib. boleh tengok gelagat-gelagat manusia yang berpuasa nih. tapi, memang ramai la pegi bazar. tak tau kenapa (padahal diri sendiri ada kat bazar gak time tu -_-')

ramai kan? giler kan? siap ada road block lagi.

ok.abaikan 'road block' tu. sb nak bercerita pasal kandungan bazar nih. tau? makanan dan minuman pelbagai jenis, warna dan nama. korang pernah dengar 'Nasi Ayam Boxing'?

nampak? kepala pak cik tu pun dah senget sebab terkejut nama makanan tu.

memang xdapat dinafikan semua yang sb jeling dan pandang sedap-sedap belaka. kalau betol-betol ikutkan nafsu, haih..mau rm200 habis beli makanan. dah lapar, semua nampak sedap.

nasi kukuss..!! best nih..! T.T

nasi tomatoooooo......! sedapnye

haaaa..! steam bot.! meleleh air liur weh

nampak? sume kaler ade..haih..kalau lah ada 7 perut...T.T

ikan bako..! peveret nih..!

macam-macam jenis kuih. 


ayam perciiikk......!!



air gas pon nampak sedap time pose.

memang tergugat nafsu makan. kan? tapi, bukan ni yang sb nak citerkan. tapi pasal adab kita sebagai hamba Allah yang mengaku kita orang Islam. perangai macam mane? jap..tengok bawah



apa guna kita berpuasa kalau benda wajib yang lain kita abaikan. kalau diorang bukan orang Islam xde la pulak sb wat post untuk tegor benda tu. jaga nama Islam. kita hidup dan mati dalam Islam baru diredhai Allah.

~ sb : itu belum kira yang xpuasa langsung. sb nampak depan mata sendiri, kelmarin jugak. orang melayu makan secara terbuka dalam Kuantan Parade. kalau melayu mesti Islam, sebab penguatkuasa JAIP pernah gitau sb yang undang-undang tak pernah benarkan orang melayu murtad. sekian.






2 comments:

Aisyah Ahmad said...

biasala tu.sama jugak kalau puasa tapi tak solat.buat penah je kan..hehhee.pringatan utk dir sendiri..hehehe

salman said...

betol... mudah mudahan kita tak dimurkai Allah sebab xmampu menegur mereka saudara seagama kita :)
*tq tuk peringatan tu cik aisyah :)