SB's fans : (klik like ye.tq :D)


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday 7 August 2011

Sembunyikan cinta

salam sekalian pengunjung blog sb. kalau tak silap, dalam dua hari lepas, sb ada terbaca satu hadis junjungan mulia, Muhammad saw yang bermaksud "Sesiapa yang jatuh cinta, kemudian menyembunyikannya hingga kematian datang menjemputnya, maka dia adalah seorang yang syahid.” [HR Hakim, Ibn Asakir, al-Dailani dan lain-lain.]



disebabkan tidak berapa jelas dan faham apa yang ingin disampaikan melalui hadis itu, sb pun bertanya kepada sahibah sb yang lebih arif, cik Solehah.(maaf xdisediakan link untuk ke acc. fb beliau, atas sebab-sebab tertentu).

Alhamdulillah, cik Solehah memberikan jawapan yang cukup memuaskan hati orang seperti kita yang dahagakan ilmu, apa lagi ilmu yang berkaitan dengan agama kita sendiri. Jadi, sb wat post ni untuk berkongsi ilmu dengan saudara dan saudari seagama untuk pegangan hidup kita di bumi Allah.

------------> (klik sini)

Mohon bantuan kalian share kepada yang lain, kerana jika bukan kita yang menghulurkan tangan untuk memartabatkan Islam, siapa lagi? semoga kita tergolong dalam golongan yang berjaya dalam menegakkan syariat agama, agar kita sekurang-kurangnya tidak dimurkai Allah dan tidak membuat Muhammad kesayangan kita bersedih kerana umatnya lebih ramai yang dicampak ke dalam api Allah..

~ sb : dirikan solat. tegakkan Islam. Islam itu indah. :D

No comments: